"Äkta människor", viltspårsträning osv!

Idag drog jag & Jocke, som kom hit och käkade ute. Var längesen jag åt "snabbmat" eller var längesen jag åt såhär mycket överhuvudtaget. När man bor själv är det inte lika kul att laga mat som när man är fler så är det ju faktiskt. Det lär ju dem flesta hålla med om! Men åhh vad det här besöket behövdes, ibland behöver man bli påmind om att man faktiskt kan ringa osv när det är nånting. Jag som sagt håller ju det mesta för mig själv & klarar det mesta själv men ibland brister det! Men nu är man som ny igen :)

Idag vare sista avsnittet av "Äkta Människor" & ja här sitter jag & följer en OTROLIGT nice serie och tar mig tid för att kolla varenda jäkla Söndag med spänning hela tiden. Ja men tack för det! Det här slutet var sämst otroligt besviken. Hade kunnat ta dem här Söndagarna och gjort nånting helt annat istället för att slösa min tid på ett slut som verkligen ser ut som såhär efter man sett :| Man blir helt kokande, vad hände med den & den, varför gjorde den så osv. Men nej det får vi inte reda på, utan vi ska sitta och gissa istället! Ja men vad bra, lägga pengar och tid på en serie med sämsta slutet. Hoppas dem känner sig nöjda med sig själva, för nöjd det är fan inte jag. För jag gillar inte att slösa min tid på grejer som inte är värt att slösa tiden på!

Ja men det är väl så, svenska serier i ett nötskal. Nej bra då vet jag det!

Nej om vi bortser ifrån serien som slösat min tid, så innan jag & Jocke åt la vi ett viltspår till Kira. Det fick ligga i 5-6 timmar ungefär, 2 bloduppehåll & det ca 8 vinklar. Nu körde jag även med rutan & jag kan säga denna gång gick det utmärkt verkligen! Hon trevade lite smått men hittade väldigt snabbt spårbörjan å började nosa. Samtidigt tänkte jag på att nej, nu ska jag inte göra nånting annat än att hålla i linan & beröma. Går hon fel då ska jag följa efter, innan har jag bara stått på stället och väntat tills hon hittat rätt igen! MEN nu när jag bara följde efter fast hon gick åt andra hållet, då gick hon i en snabb cirkel och hittade tillbaka snabbt igen. Hon spårar så jäkla bra, verkligen spårsäker & spårnoga! Så nu har jag tänkt, ett spår till sen anmäler jag till öppenklassen igen & jag ska hela tiden tänka på att bara följa henne ingenting annat. Det är ju så lätt hänt att man inte tänker efter riktigt och blir stilla istället! Nu ska vi köra på :)



En äldre sommarmys bild på Kira ifrån när vi var i Mora!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild