Lagt upp träningsvideo med Kira!!!!

Idag är Kiras vilodag för fysträning, så det blev lite lydnadsträning & små tricks istället och såklart promenixer. Vi tränade bl a på att finslipa ligg till sitt, att hon alltså inte ska sätta sig för långt fram. Vilket händer ibland, men idag satt det riktigt rakt och hon gjorde det utan att flytta sig några gånger så det tar sig! :)


Här är min underbara video jag satt ihop idag!! Med olika klipp & bilder ifrån utställning, drag weight träning, när vi går power walk med midjebältet, roliga tricks jag lärt in osv! Nu har jag kämpat så jag hoppas ni gillar filmen ;)


För ovanlighetens skull idag har jag även tränat någon annans hund. Blev uppringd av Anna som varit med i Drag weight gruppen förr, om en hund som behövde tränas! Eftersom Kira var trött efter lydnadspassen så gav jag mig iväg. Det var en lättstressad hund som låste sig när han väl fick syn på nånting, otroligt dragig i kopplet också men jag känner ju inte hunden så nog skulle jag sättas på test! Hundmötena var det sisådär med, men vi testade och drog på Kiras WP-sele. Det var ingen reaktion alls faktiskt, som att han gjort det hela sitt liv så vi drog på en lätt kätting. Och efter vi gått en stund lugnade sig han extremt mycket och med lite korv samt beröm började han självmant ta kontakt mitt i promenaden. Så på hemvägen fann vi ett ben han fick bära och då kunde han faktiskt ligga ner & käka på sitt ben fast det kom hundar från olika håll! Det vände väldigt fort måste jag säga :) Han var en riktigt härlig hund, men som kräver motion och uppmärksamhet. Positiv inlärning fungerade UTMÄRKT! Riktigt riktigt roligt att se hur snabbt det kan vända med rätt metod gentemot hunden.


Tänkte bara ta upp lite snabbt om blandrasavel speciellt av bull & terrier raserna (hund utan stamtavla)! Det finns alldeles för många blandraser där ute som söker hem, marknaden börjar bli mättad sorligt nog. Det för att folk bara avlar för att avla! Sedan när det gäller sjukdomar så kan man inte veta vad föräldrarna för vidare till valparna eftersom det inte finns stamtavla på någon, man kan inte se vad som finns bakåt i generationerna. Vi har så många raser i världen till olika användningsområden, varför inte välja en av dem raserna istället för att korsa raser? Ja den frågan har jag ställt många många många gånger, faktiskt aldrig fått något vettigt svar någonsin..


Nej nu ska jag duscha & ta hand om mitt hår som blivit lite slitet av alla färgningar. Har bestämt mig nu faktiskt för att vara rödhårig ett bra tag, hoppas hoppas bara jag själv håller det så för min egen skull hehe! Vi får se hur det går med det ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ooh det är så kul att träna och det går så bra! Jag är så träningssugen att jag försökte lära Lukas skall idag. För han var så pigg och social ( tror det beror på att han har sele nu iställt för halsband eftersom han är dragig, han har väl fått bättre cirkulation av det så han slipper strypa sig själv. Med tanke på hjärtfelet, det är bara en teori jag har dock! ). Jag glömde först och främst bort att lukas inte direkt kan skälla, så han fnyste mest åt mig hahaha:D Han är ju 6 år nu dessutom, och när han var liten så tränade vi ju håprt på att han INTE fick skälla. Så där lärde han MIG nånting! Ba " nejdu lizette, för 6 år sen lärde du mig att jag inte fick skälla så jag tänker inte ädnra på det nu heller!^^,. Kul att det gick bra med hunden och fin video:D

2012-03-16 @ 14:50:04
Postat av: kat

Hah söt hon är när hon stänger kylskåpsdörren :P

2012-03-16 @ 20:24:08
URL: http://maxfemhundracelsius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är hon? :D

2012-03-16 @ 23:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild