Ska färga....

Idag har det varit en busy day! Min kära mor som äntligen fått ny bil skjutsade mig för att storhandla till mig & Kira så vi har mat för ännu en månad :) Eller ja, eftersom jag inte har plats för en större frys så får jag handla Vom og hundemat några gånger i månaden men det är så det är! Det är ju trotts allt det ABSOLUT bästa fodret på marknaden utan tvekan. Alla borde köra med det! Jag har en sån tur att här i staden jag bor har vi tre djuraffärer runt om som säljer just Vom og Hundemat väldigt poppis ;)

Ja efter det bjöd jag mami på en fika, vi pratade en massor om hur extremt vild man var förr & så kom vi in på en grej. Jag vill nämligen på sidan om börja med teater, höll på när jag var liten men slutade så nu ska jag nog börja igen! Skulle verkligen älska att börja behöver utnyttja min kreativa sida. Så förhoppningsvis bara hålla tummen och våga sig ut för att kolla vad som finns.

IDAG kan man faktiskt bokstavligt talat säga att man nästan flög iväg haha. När jag kommit hem från storhandlingen å fikat så tog jag mig ut med Kira för att köra ett drag weight pass & precis när vi kom ut slutade det blåsa sådär extremt mycket! Snacka om timing ;) Vi stötte på ett gäng äldre personer med hundar i kopplet, den första var en labbe & gubben i andra ändan tyckte Kira var jätte duktig. Det är så kul att höra komplimanger när man är ute & drar kätting, man kan få lite blickar ibland men som mest är det faktiskt mycket leenden och frågor om just Drag Weight/Weight Pulling. Alltid roligt när folk är positiva till olika slags hundträningar! Eftersom spåret är så underbart och har perfeka bänkar man kan sitta vid så tog vi en paus och jag satte mig på bänken tog en cigg medan Kira satte sig brevid med huvudet på sne i väntan på att få lite torkad kycklingfilé. Det var en riktigt lyckad runda, ibland kommer jag på mig själv att jag sitter och ler åt Kira haha! Undrar vad folk tror, men jag är så stolt över henne & man blir lycklig av att se henne göra det hon tycker är roligast :)

Första bilden är ifrån förra året i våran gamla lägenhet, andra bilden är här i soffan med solmys & tredje är bild ifrån Mora när Kira envist skulle bada med min yngsta syster ;)
Jag älskar Dalarna helt underbar natur!





Väl hemma var det fram med dammsugaren & därefter skurhinken, Kira har äntligen efter många veckors velande börjat löpa. Trodde hon tystlöpte där ett tag men det kom för några dagar sen! Så nu är det bara skura golvet några gånger om dagen, har även täckt över soffan med massa filtar & hennes gosfilt. Hon löper bara 1 gång om året en kort period, vilket är skönt! Hon får inga speciella humörförändringar förutom att hon blir mer intresserad av hundar på promenixerna & kan bli lite tjurig om vi möter en tik! Men annars så.. Ja är det ingenting annat, har funderat om kastrering så antagligen blir det de nån gång.

Men nu, ska jag färga min utväxt och färga lite löshår så det blir samma färg. Ska få löshår insatt med microringar på Onsdag. Hoppas det blir skitsnyggt, har man rött ska man ha låååångt rött hår.

Jag bjuder på en bild på mig från förra året med den fina röda färgen jag har nu, enjoy!


Kommentarer
Postat av: X

Hej Sötnos,

Du är så jävla fruktansvärt Het! WOW verkligen. puss på dig sötnos! <3

2012-03-22 @ 12:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild