Bussträningen gick.....

Idag har jag minsann städat, fixat och donat. Det är mysigt med en massa hår på mattorna och dreggel på golvet ;) Tycker faktiskt det är charmen med långhåriga hundar, man får räkna med mer städning helt enkelt det har jag absolut ingenting emot! Ska även dra iväg en beställning på löshår, mitt börjar bli för slitet. Ska testa sätta i med microringar själv får se hur det går. :)

Jag skriver en & en om hundarnas dag idag, vi börjar med Kira!
Har gått på långpromenad idag, tränat fotgående och kontakt med störningar runtom. Ska börja trappa upp träningen igen så vi kan köra på som vi alltid gjort men bygga mer muskler. Har fått tips om fodring osv för att lättast bygga upp bra muskler med mindre fett på kroppen får se hur det fungerar :) Ska köra på det i 10 dagar när vi tränar som mest så det ska bli riktigt spännande och se resultat. Ska ta före & efter bilder så får ni också se! Har tänkt köra viltspår snart ska ta ett med henne & ett med Hugo sedan anmäla henne till öppenklassen. Hoppas också få tävla med Hugo om han gillar Viltspår. I veckan ska vi även iväg med en lydnadsgrupp och träna. Idag har det mest varit vilodag för Kirabus :)

Hugos dag har varit lång, vi tog bussen till andra sidan stan. Hugo tog det verkligen med ro han satt nära mig, kikade ut och tog det otroligt lugnt fast det var fullsatt på bussen! Så det var verkligen roligt hade väntat mig att få kämpa lite på bussen. Men ack så fel jag hade, Hugo älskade att åka buss. Därefter var det träff med Anna, hennes voffsing och ett annat gäng för lydnadsträning.

Vi tränade på hälsningar, dv s att jag sätter Hugo ner vid min vänstra sida & en annan hund ägare ställer sig mitt emot med sin hund på sin vänstra sida. Därefter går vi fram till varandra och skakar hand, där ska hundarna sitta kvar under hela tiden. Hugo testade först att resa sig upp och följa med därefter fick jag backa och avleda honom samt börja om! Därefter gick allt klockrent, han förstod direkt vad han skulle göra.

Vi tränade även kontaktövningar, sitt & ligg kvar. Han tar jätte fin kontakt och lyssnar väldigt bra! Vi tränade även att ställa oss på led medan en annan körde inkallning med sin hund, fast hunden kom i full fart förbi så tog Hugo kontakt med mig och satt kvar vid min vänstra sida. Verkligen roliga framsteg hela tiden med Hugo :)

Både Hugo & Kira trivs otroligt bra ihop, dem båda två har arbetsdriv, på & av knapp, will to please & otroligt fin kontakt med mig. Så det är förbannat roligt måste jag säga! Imorgon är det träff med DW gruppen, får se om jag tar med mig båda eller hur jag gör. Det visar sig, ska även ta en massvis med bilder som jag laddar upp imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ate

Ser fram emot bilderna =)

2012-04-25 @ 21:04:45
URL: http://angelicaedlund.blogspot.com
Postat av: Anonym

Laddar upp bilder imorgon :)

2012-04-25 @ 21:25:09
URL: http://terrierfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild