Vardagslydnad med....

Igår fick Kira dra en väldigt lätt kätting & bara en kort runda, gissa om hon blev glad när hon fick på sig sitt sele?! Snacka om att ha saknat det som bara den, hon var väldigt taggad men jag får bromsa ner henne nu för att sakta bygga upp nya, bra muskler igen samt så har hon lagt på sig nått kg så hon ska ner till normalvikt igen. Det är så härligt att veta att Kira är frisk att hon mår bra! Ska införskaffa ett "Back on track" täcke att ha emellan varven på motionsrundorna, det kan nog var extremt nyttigt.

Men idag tog jag med mig Hugo på långpromenad i spöregn, sedan fick han för sig med Annas voffsing att lägga sig & rulla i sanden. Kul med blöt långhårig sandig hund ;) Satte mig på bussen hem efteråt ville inte gå tillbaka i spöregnet igen. Han är ju otroligt jäkla härlig när man åker buss riktigt lugn. Har tränat mycket kontakt sedan dag 1 och det har verkligen visat resultat han har blivit otroligt kontaktsökande vilket är grymt bra! Har även tränat in ligg mer ordentligt han behöver lära sig att ligga utan handrörelser, även sitt vid vänster sida. Det går riktigt bra han har ju ett enormt föremåls intresse, har fått träna in "Loss" med byteshandling & det fungerar kanon!

Byteshandling går ut på att när hund & förare te x kör dragkamp och föraren tycker det räcker då tar föraren fram mumsigt godis och ger samt säger ordet "Loss" samtidigt som hunden släpper leksaken. Har kört med det på Kira sen hon var valp och hon lossar oavsett hur uppspelt hon kan bli!


(fick nånting på linsen på kameran när jag skulle ta bilder :()

Med lilla Kirapira har jag tränat in "Ingångar", det verkar sitta väldigt bra nu men det ska finslipas. Även tränat fotgående med snäva svängar & det sitter kanon bra! Hon var verkligen på träningshumör idag och det är alltid lika stor glädje att träna med henne speciellt när hon är såhär lyhörd :D Hon är ju bara för underbar!


(fick nånting på linsen på kameran när jag skulle ta bilder :()

På kvällsrundan gick jag till den stora fårhagen med både Kira & Hugo, släppte dem lösa när det var solnedgång och tog en cigg. Dem drog på i full fart båda hade mycket energi men speciellt Kira. Hoppas på fler såna här perfekta dagar, ni vet när allting bara rullar på och går bra hela tiden!




(mobilkamera bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild