Låt mig presentera Hugo...

I Fredags kom en "liten" herre hem till mig samt Kira & ska stanna ett bra tag framöver tills husse känner att han kan ta honom igen! Wilderings I Gotta Feeling "Hugo" är en Leonberger hane på 9 månader, väldigt träningsintresserad & härlig att ha och göra med. I början var det lite vilt mellan han & Kira, det skulle lekas hela tiden men bara efter 2 dagar förstod båda två att inomhus samt i koppel är det inge lek som gäller. Hur härliga som helst tillsammans, leker likadant, går att gå med båda utan några som helst problem osv!

Kira är som vanligt igen och kan böja benet utan några problem, men vi ska ändå till Redog på Torsdag för undersökning hellre det säkra före det osäkra :)! Dock hade vetrinären i Strängnäs så fel som det går att ha. Men det är inte mycket och göra åt det huvudsaken är att min älskade Kira mår som vanligt igen. Hon & Hugo fick leka häromdagen i hundparken snacka om att leka på samma sätt, Hugo är nog första hunden som faktiskt leker så pass fint med Kira & förstår samt respekterar henne!

Har börjat fot-träna lite med Hugo, han är verkligen träningsdriven så det här ska bli riktigt roligt! Ska börja med Drag weight när han är över 1 lite smått det lär han älska. Han älskar även att spåra så ska testa lägga viltspår åt honom nån dag. Kira väntar jag på att motionera och träna med tills vi varit hos Redog på Torsdag, ska även anmäla henne till Öppenklass viltspår igen!

Har även haft möte angående Drag weight/Weight pulling gruppen här och vi börjar verkligen komma framåt. Snart förhoppningsvis står vi under "SWBA" och är en riktig grupp! Känns så förbannat roligt att ha startat nånting som ändå blivit så pass stort och att det äntligen blir till en riktig förening.

Här är en liten bildbomb på Kira & Hugo










Kommentarer
Postat av: Ate

Söta dem är tillsammans! :)

2012-04-23 @ 15:21:38
URL: http://angelicaedlund.blogspot.com
Postat av: anita bergström

Hej.

Jag är mormor till Sebastian och har varit ute med Hugo mycket.

Vad roligt att få se vad bra han har det, han är ju världens snällaste hund och jag är väldigt fäst vid honom.

Sista gången han var här tog han min isbjörn precis som att han ville ha ett minne av mej.

Det är så härligt att ha honom lös han springer aldrig ifrån dej.

Jag ville bara skriva några rader till dej och tycker du är duktig med vovvarna!

Kram o pussa Hugo på nosen från mej.

Mvh anita bergström hällefors

2012-04-28 @ 15:26:30
Postat av: Anonym

Hejsan! Oh vad kul att du skrev, Hugo är helt underbar att ha och göra med. Han är en riktig luffs & är så snäll emot min tik dem leker och tjoar varje dag. Förstår att du fäst dig vid honom, han är en riktig charmör! Tack så mycket för dem fina orden alltid lika roligt och höra :)

Han hälsar tillbaka med massa pussar & lejonkramar!

2012-04-28 @ 15:43:39
URL: http://terrierfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild