Lilla Kirapira...

Upptäckte för nån dag sedan på kvällen att Kira ej kunde böja ena benet. Så jag ringde snabbt upp en fysioterapeut som blivit upplärd av Stefan halv åtta på kvällen som svarade och sa "jag kan tyvärr inte ta in henne och undersöka, beställ tid hos vetrinär för röntgen och hör av dig efter det. Det kan vara korsbandet" Så dagen efter blev det vetrinären, världens sämsta vetrinärstation & det är Strängnäs Djurklinik! Jag BAD endast om röntgen eftersom det är bäst att se via därifrån hur det står till med korsbandet eller om det är höften. Nej, här lyssnar vi inte på hundens ägare istället gick allting hur fort som helst, det skulle klämmas, dras & tryckas på hennes ben! Som jag sa till vetrinären så kommer inte Kira visa smärta i första taget hon har för mycket intryck eftersom allting skulle gå så fort. Därefter står jag med ett recept på smärtstillande/antiinflammatorisk i handen, ett papper där det står "fastställd utan orsak" och får till svar "återkom om två veckor om du vill röntga" sedan försvinner hon! Så jag gav henne smärtstillande och har gjort det nu, så på Måndag ska jag ringa Stefan Rosén rådfråga med honom hur jag ska göra när och om jag ska åka in med henne samt röntga för att återkomma till honom med plåten!

I det här läget känns det som att det finns inte många vetrinärer att lita på, vad hände med att lyssna? Så nu efter mycket frågande har jag kommit fram till att ska hon röntgas så åker jag ända till Arboga och gör det. För dem verkar alla positiva till, har inte hört nånting negativt alls inte ens om småsaker!

Istället för att träna fysiskt har vi gjort och får göra mycket små aktiviteter, gjort roliga tricks, släppt ut kongen med godisar i, kört lite sök osv. Man märker utomhus hur pigg hon är, hur mycket hon vill göra. Jag är extremt pigg jag också, är absolut inte van att sitta hemma och gå korta promenader, så nu ska jag försöka låna nåns hund & motionera tills min älskade underbara Kira blir återställd igen!

Kanske inte kommer vara sådär jätte aktiv med uppdateringar i det här läget. Men jag gör det när jag orkar för nu mår jag inte alls nå bra tyvärr :(

Kommentarer
Postat av: Kat

Usch för hela situationen, har tänkt jättemycket på er idag och hoppas att det blir bättre snart och att det visar sig att det inte är nåt allvarligt :/



SKITDÅLIGT av strängnäs djurklinik att inte röntga när det var det som var meningen med hela besöket. Deamon visar inte heller smärta så jag vet vad du menar, först när de kommer hem och kan slappna av kommer symtomen medan veterinären kan klämma, trycka, dra och vrida utan en min. Värdelösa människor! Usch!

Bara att höra av dig om du behöver :) Kram på er!

2012-04-14 @ 18:30:46
URL: http://maxfemhundracelsius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen jag med att det inte är nånting allvarligt :( Det skulle ta knäcken på mig!



Jag förstår nu varför ingen vill gå dit, tyckte jätte bra om dem förut men då har det varit småsaker. Men nu! Oj ord kan inte beskriva hur besviken, ledsen & arg jag är på dem :( Ja men exakt så är Kira! Förstår inte varför dem inte lyssnar på vad man har att säga.



Åh tack, det ska jag verkligen göra. Nu får vi hoppas på det bästa!

2012-04-14 @ 20:21:25
URL: http://terrierfnatt.blogg.se/
Postat av: Ate

Hopps verkligen att Kira får den hjälp hon förtjärnar och att veterinärerna lär sig lyssna! Hemskt att dem inte ens kan ge er det du ber om! Fy för sådant. Jag hoppas att underbara KiraPira blir helt återställt och att det ej är någonting allvarligt. Håller tummarna för er båda två! Ni är riktiga kämpar, ni klarar detta tillsammans! (L)

2012-04-15 @ 08:57:33
URL: http://angelicaedlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild