Badat, tränat och haft oss!

Ojoj, värmen är otroligt skön! Men däremot är det inget "sitta vid datorn" väder. Så därav kanske det inte blir varje dag bloggande medan värmen håller i sig :) Menmen. Har haft full rulle här hemma med hundarna dem gör bara mer och mer framsteg hela tiden.

Har tränat in att hålla apporten på Hugo, han håller den men vill gärna tugga på den så det är nånting vi får träna vidare på :) Han tog eget initiativ också till "rulla runt" så nu kan han minsann rulla runt på kommando haha, han har sån otroligt driv till att träna det är underbart roligt att träna med honom & Kira. Vi har även tränat en hel del kontaktövningar och fot så det tar sig väldigt bra.

Kira har jag kört fortsatt träning på ingångar, även tränat in apporten som satt förut men nu vill hon inte riktigt greppa den så jag ska leta upp min träapport istället och se om hon hellre greppar den istället :) Har även tränat Drag Weight 2-3 gånger i veckan emot kvällarna hon börjar verkligen bygga på sig och bli riktigt välmusklad. Men det är en bit kvar, vi kämpar på!

Båda har tränat mycket passivitetsträning i solen och dem båda två ligger lugnt vid sidan oavsett hur mycket hundar, bilar, människor osv det är. Så jag kan inte vara annat än stolt över båda två!

Jajuste! Igår drog vi iväg till Hålla gropen, hundarna fick simma och Hugo ÄLSKADE det. Både Kira och Hugo simmade runt runt runt :)

Här kommer lite bilder på vild-djuren :D





(och en liten bonus bild på en lyckad hemmagjord Pina Colada hihi)

Kommentarer
Postat av: anita bergström

Hej. Vad härligt att se dem simma tillsammans. Jag trodde att Hugo var rädd för vatten men det är kanske värmen som gör det...kram

2012-05-27 @ 03:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild