Jag har verkligen...

Igår kom ett efterlängtat besök, nämligen ingen annan än Lenita! Satt och fikade, pratade om allt som hänt sen sist vi sågs det var så grymt härligt och ses igen. Så snart ska jag till hennes stad så ska vi handla på min efterlängtade klädbutik, som bara verkar finnas där av nån korkad anledning. Efter det blev det iväg till Liz snabbt och hämta hundtäcken hon gav bort, så dem ska Kira få använda i vinter man får aldrig nog av täcken :D Har även fått världens BÄSTA midjebälte av henne tillhörande koppel. Fyfan vad grymt bra det är, har testat ett antal och alla har gått sönder på ett eller annat sätt. Ett av dem räckte det med att Kira drog på lite när vi joggade och så helt plötsligt gick hela skiten sönder! Så det här midjebältet det kommer fanimej hålla i en evighet det kan man snacka kvalité. Det är ordentligt tjockt lager och bekvämt runt midjan & kopplet man sätter i är brett och jäkligt slit-tåligt. Vet dock inte vart det kommer ifrån från början men sjukt bra är det iallafall sånt borde alla ha :)

Idag har jag ätit påskmat med min kära mor, sedan åkte jag hem och körde flirtpole med Kira. Kan lägga upp bild sen när jag har nån som kan ta bild! Flirtpolen har jag gjort av ett longerings-spö för häst sedan fäst en slags tygbit ifrån en gammal leksak. Jag drar den runt mig så får Kira jaga den, fast det är viktigt att inte göra för snäva svängar samt värma upp och varva ner efter fast det hoppas jag alla gör med sina hundar före och efter fysiskt ansträngande aktiviteter. Jag tycker det ger utlopp för Kiras jaktinstinkt & även bra motionsform! Så det har jag kört, men efter det kom iallafall min kära far över. Det var super trevligt :) Kira älskar min syster dem kan leka i evigheter så på Måndag efter vi träffats med DW gruppen kommer hon över hit så ska vi baka och hitta på nånting ute om det är fint väder!

Åhhh! Vi har blivit en hel del hundar & ägare i DW gruppen, såå roligt att träna tillsammans med fler. Så på Måndag ska vi träffas tror det var 10 hundar och dra tillsammans några är nya så dem kommer få låna selar så får vi hoppas dem tycker om det & fortsätter! Har sagt det förut men säger det igen, det är ju så grymt bra träning för hunden och det är roligt att våran fysioterapeut tipsar andra om att dra. Träningsformen börjar bli väldigt stor och utspridd & det gillas verkligen! Även fast inte jag & Kira kan tävla så tränar vi flertal gånger i veckan, att ha bra kondition, musklatur & hull det är verkligen prio ett i vårat liv givetvis lydnaden också ;)

Alltså ALLT rullar på, har kontakt med en massa bra människor omkring mig man har stöd vid allting! Det känns så sjukt bra :) Snart förhoppningsvis börjar jag på djuraffären, kommer lära mig mycket av det, körkortet börjar rulla igång förhoppningsvis snart, allt det dåliga har verkligen vänt till det allra bästa. Skulle inte vara så stark som jag är nu om det inte vore för min omgivning! Inte minst alla bra kennlar där ute som to m ställer upp och ger råd om det är nånting med Kira :) Tummen upp ni alla ska känna er träffade!

Lägger in en bild på en sliten jag & en bild på min EXTREMT goda hemmagjorda potatisgratäng!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild