Kort uppd.....

Nu har jag några minuter över för lite skrivande! Har införskaffat en ny mobil, hittade på comviqs hemsida att om man tankar på för minst 50 kronor i månaden så får man en Samsung galaxy gio. Jag snappade genast åt det så i Måndags fick jag hem den! Jag har nu gått och blivit en sån där wordfeud & draw something nörd nu ;) hihi.

Till hundarna, så måste jag bara säga att jag älskar båda två. Dem väger upp varandra så himla bra även fast vi ibland har våra "bad days" :) Igår var det DW & WP träning som gällde då vi äntligen fått en vagn, Kira fick testa vagnen lite lätt och hon körde på som ingenting. Körde även drag weight innan, hon är ju så otroligt duktig och ääälskar att dra. När vi kom hem slocknade hon och sov hela kvällen!

Hugo har fått åkt mycket buss med mig, idag åkte vi till Erika för att gå på promenad med henne & hennes tik samt Lotta med hennes new foundland tik. Vi stannade och satte oss i gräset för lite passivitetsträning och Hugo skötte sig riktigt bra han är verkligen lugnet själv! Man skulle kunna beskriva han som tjuren ferdinand ;) Vi har även tränat på lite trick som "Rulla runt", "stanna" i både sitt och ligg. Härnäst blir det "Stå" som gäller! Han blir helt till sig när godis kommer fram, verkligen älskar att jobba.

Kira tog jag en sväng nyss och körde lydnad med ute, idag var hon VERKLIGEN på humör för det. Gick runt fot med henne, gjorde snäva svängar och hon höll sig tätt intill min vänstra sida hela tiden! Det har vi ändå fått jobbat ganska hårt på eftersom hon är överdrivet mycket terrier vissa dagar ;) Men hon följde verkligen med i svängarna, körde även sitt mitt i fotgåendet & ligg. Jag är såååå stolt! Träning ger färdighet minsann.

Bilduppladdningen går lite si sådär igen, så jag laddar upp bilder i nästa blogg inlägg :)

Kommentarer
Postat av: anita bergström

Hej Irene! Vad bra att du fick tag i en telefon igen. Man har ju blivit helt beroende av dem.

Roligt att höra att det går bra med Hugo han är ju så gossig.

Jag har tagit reda på att det går ju att åka med Swebus till Eskilstuna och det var ju inte så dyrt heller. Kram

2012-05-31 @ 06:14:17
Postat av: Anonym

Ja visst blir man det! Ja det går jätte bra med charmtrollet :) Oj vad roligt, du är välkommen att hälsa på när du vill. Kram från hela flocken!

2012-05-31 @ 22:16:33
URL: http://terrierfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild